نتایج خودارزيابي دانشکده داروسازی بر اساس استانداردهای اعتباربخشی موسسه ای

نتایج خودارزيابي دانشکده داروسازی بر اساس استانداردهای اعتباربخشی موسسه ای
حوزه آموزش دانشجو

 
   
شماره استاندارد:  S1A8
مشخص بودن برنامه هاي درسي
نشانگرها
 
I1S1A8- موجود  بودن برنامه هاي درسي رشته هاي  مختلف به شكل مکتوب (الزامي) 
I2S1A8- در دسترس بودن برنامه هاي درسي هر رشته براي اساتيد و دانشجويان (الزامي) 
I3S1A8- معرفي برنامه درسي هر رشته به صورت مکتوب به دانشجويان در آغاز دوره تحصيل  . (الزامي) 
I4S1A8- معرفي مکتوب هر درس در آغاز آن به دانشجويان (شامل سر فصل، وظايف دانشجو، نحوه ارزشيابي دانشجو و منابع) درقالب فرم يکسان در سطح موسسه (الزامي) 
I5S1A8- قابل دسترس بودن برنامه هاي درسي و فرمهاي معرفي درس (سیلابس) از Home Page هر دانشكده (الزامی)   
 
 
   
شماره استاندارد:  S2A8
 پشتيباني از شيوه هاي فعال و مناسب تدريس       
نشانگرها
 
I1S2A8- ارائه منظم كارگاههاي روش تدريس در مؤسسه (الزامي) 
I2S2A8- رضايت اعضاي هيات علمي از مناسب بودن و كاربردي بودن كارگاههاي روش تدريس (ترجيحي) 
I3S2A8- وجود و اجراي آيين نامه هاي تشويقي در موسسه براي مدرسيني كه از شيوه هاي فعال و نوين تدريس استفاده مي كنند (ترجيحي)   
I4S2A8- وجود دفتر توسعه آموزش در دانشكده هایی که بیش ار 50 نفر هیات علمی دارند (الزامي)
I5S2A8- وجود سيستم مناسب نظارت بر بكارگيري روشهاي نوين تدريس و تعيين روند بهره گيري مدرسين از شيوه هاي جديد (ترجيحي) 
I6S2A8- روند رو به رشد استفاده اعضاي هيات علمي از روشهاي فعال و نوين تدريس در 5 سال گذشته (ترجيحي) 
I7S2A8- وجود برنامه و سيستم مشخص براي توسعه بهره گيري از امكانات شبکه رايانه اي در جهت بهبود آموزش و پژوهش (ترجيحي) 
I8S2A8- روند رو به رشد تهيه و استفاده از رسانه هاي كمك آموزشي روزآمد (ترجيحي)
I9S2A8- وجود سيستم مورد توافق در بين گروههاي آموزشي براي مشاهده و نقدتدريس همكاران در هر گروه (ترجيحي) 
   
شماره استاندارد:  S3A8
 ارزشيابي منظم برنامه هاي درسي       
نشانگرها
 
I1S3A8- وجود برنامه مشخصي جهت همكاري مراكز توسعه آموزش پزشكي با گروههاي آموزشي براي تهيه ابزارها و بكارگيري شيوه هاي مناسب ارزشيابي برنامه درسي گروهها در فواصل زماني معين (ترجيحي) 
I2S3A8-  تهيه  و ثبت گزارشهاي ارزشيابي ادواري برنامه هاي گروههاي آموزشي (الزامي)
I3S3A8- مشاركت فعال اکثريت  اعضاي هيات علمي هر گروه آموزشي در ارزشيابي برنامه آموزشي گروه (ترجیحی)
I4S3A8- وجود برنامه مشخص جهت همكاري مراكز توسعه آموزش پزشكي با مدرسين، گروههاي آموزشي و يا كميته برنامه ريزي درسي دانشكده براي تهيه فرمهاي ارزشيابي درس (Course Evaluation)  و اجراي ارزشيابي درس به صورت ساليانه  (ترجيحي) 
I5S3A8- وجود پرونده براي هر درس (حاوي سوابق مربوط به درس به تفكيك: سرفصل، مدرس، نحوه ارزشيابي درس و نتايج آن) در موسسه (ترجيحي) 
I6S3A8- روند رو به رشد استفاده از نتايج ارزشيابي برنامه ها و ارزشيابي دروس براي انجام اصلاحات آموزشي (ترجيحي) 

 
 
   
شماره استاندارد:  S4A8
 وجود سيستم كارآمد و پاسخگو در ارزشيابي پيشرفت تحصيلي دانشجويان در دروس نظري
نشانگرها
 
I1S4A8- وجود كميته نظارت بر برگزاري آزمونها توام با شيوه نامه مشخص در هر دانشکده (ترجيحي) 
I2S4A8- مشخص بودن فرآيند رسيدگي و پاسخگويي به اعتراضات دانشجويان (الزامي)
I3S4A8- وجود سيستمي براي تحليل و پايش نتايج آزمونها (ترجيحي) 
I4S4A8-  روند رو به رشد استفاده از نتايج تحليل آزمونها براي انجام اصلاحات (ترجيحي) 
I5S4A8- اعلام نتايج آزمونها به دانشجويان به صورت محرمانه يا بدون نام (ترجيحي) 
I6S4A8- مشاركت  نمايندگان دانشجويان در تهيه تقويم امتحانات.. (ترجيحي) 
 
   
شماره استاندارد:  S5A8
 وجود سيستم كارآمد و پاسخگو در ارزشيابي پيشرفت تحصيلي دانشجويان در دروس عملي و باليني           
نشانگرها
 
I1S5A8- شركت  اکثريت  اعضاي هيات علمي باليني  در كارگاههاي ارزيابي عملي و باليني دانشجو (الزامي)
I2S5A8- مشخص بودن نحوه اجرا و نمره گذاري آزمونهاي باليني و عملي و اعلام آن به دانشجويان (نحوه نمره گذاري - چك ليستها ....) (الزامي) 
I3S5A8- وجود كميته نظارت بر برگزاري آزمونهاي باليني و عملي  با شيوه نامه مشخص در هر دانشکده يا بيمارستان آموزشي (ترجيحي) 
I4S5A8- مشخص بودن فرآيند رسيدگي و پاسخگويي به اعتراضات دانشجويان در آزمونهاي عملي و باليني (ترجيحي) 
I5S5A8- روند رو به رشد  استفاده از روشهاي علمي مناسب براي ارزيابي عملي و باليني دانشجويان (ترجيحي) 
I6S5A8- وجود سيستمي براي تحليل و پايش نتايج آزمونهاي عملي و باليني به منظور بررسي اصلاحات لازم در برنامه (ترجيحي) 
I7S5A8- روند رو به رشد استفاده از نتايج تحليل آزمونهاي عملي و باليني براي انجام اصلاحات آموزشي (ترجيحي) 
I8S5A8- يكسان بودن شيوه هاي ارزيابي باليني و عملي دانشجويان در بخشهاي مشابه از مراكز مختلف (ترجيحي) 
I9S5A8- اعلام محرمانه  و يا بدون نام نتايج آزمونهاي عملي و باليني به دانشجويان (ترجيحي) 
 
   
شماره استاندارد:  S7A8
 توجه ويژه به حل مشكلات آموزشي مؤسسه از طريق تحقيقات                   
نشانگرها
 
I1S7A8- روند رو به رشد ميزان دوره هاي آموزشي مرتبط باتحقيقات آموزشي  براي  اعضاي هيات علمي، کارشناسان، ودانشجويان علاقمند در  5 سال گذشته (ترجيحي) 
I2S7A8- وجود گروههاي كارشناسي در دانشگاه و يا‌ در درون دانشكده ها براي ارائه خدمات مشاوره اي و كارشناسي طرحهاي پژوهشي مرتبط با آموزش (ترجيحي) 
I3S7A8-  تعيين و اعلام اولويتهاي دانشگاه در زمينه تحقيقات آموزشي (ترجيحي) 
I4S7A8-.استفاده از نتايج تحقيقات آموزشي براي تصميم گيريهاي آموزشي دانشگاه   (ترجيحي) 
 

 
  • ویرایش شده
  • در سه شنبه نوزدهم تير 1403
  • توسط مهدیه راوی