حوزه: رسالت و اهداف
   
شماره استاندارد:  S1A1 متن استاندارد: مشخص بودن رسالت (Mission)و اهداف دانشگاه و واحدهای تحت پوشش
نشانگرها
 
I1S1A1- وجود اهداف بلند مدت و کوتاه مدت مکتوب برای دانشگاه و واحدهای تحت پوشش (الزامی)
I2S1A1- آگاهی اعضا هیئت علمی و کارکنان ارشد از رسالتها و اهداف دانشگاه و واحدهای تحت پوشش (الزامی)
I3S1A1- مشخص بودن فرایند اعمال تغییرات ضروری در اهداف و رسالتهای دانشگاه و واحدهای تحت پوشش (ترجیحی)
 
 
   
شماره استاندارد:  S2A1 متن استاندارد: جامعیت و صراحت رسالت و اهداف تدوین شده
نشانگرها
 
I1S2A1- تدوین اهداف به تفکیک در حوزه های آموزش - پژوهش - ارائه خدمات (الزامی)
I2S2A1- مشخص بودن مسئولیتهای دانشگاه و واحدهای تحت پوشش در قبال جامعه (الزامی)
I3S2A1- تناسب اهداف موسسه با برنامه های توسعه کشور و منابع در اختیار موسسه (الزامی)
 
 
   
شماره استاندارد:  S3A1 متن استاندارد: وجود ساز و کار مشخص برای بررسی میزان تحقق اهداف موسسه و واحدهای تحت پوشش
نشانگرها
 
I1S3A1- مشخص بودن فرآیندهای سنجش میزان تحقق اهداف (الزامی)
I2S3A1- وجود گزارشهای ادواری مبنی بر میزان دستیابی به اهداف (ترجیحی)
I3S3A1- وجود گزارشهای مستند از میزان پیشرفت و یا تجدید نظر و اصلاح اهداف (الزامی)
 
    
   
شماره استاندارد:  S4A1 متن استاندارد: مشارکت دست اندرکاران موسسه در تدوین بیانیه رسالت واهداف
نشانگرها
 
I1S4A1- مشارکت مدیران ارشد موسسه در تدوین بیانیه رسالت و اهداف موسسه (الزامی)
I2S4A1- وجود روشهای مدون برای مشارکت گروههای منتخب دانشجویان- اعضا هیئت علمی و کارکنان در تدوین اهداف موسسه (ترجیحی)
I3S4A1- مشارکت گروههای منتخب هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان در تدوین رسالت و اهداف موسسه (ترجیحی)
I4S4A1- مشخص بودن شیوه انتخاب گروههای منتخب دانشجویان، اعضا هیئت علمی و کارکنان کمیته های تدوین اهداف موسسه (ترجیحی
 
بایستی دانشکده ها در تدوین برنامه استراتژیک دانشگاه برای واحد خود مشارکت نموده و اعضای هیئت علمی از برنامه های دانشکده مطلع بوده و دانشکده هر شش ماه گزارشی از میزان پیشرفت برنامه برای خود تهیه نماید و در صورت عدم دسترسی به اهداف ،  در برنامه خود بازنگری نماید

در تدوین برنامه عملیاتی بایستی شاخص های دستیابی برای هر یک از برنامه ها تعریف شده و هر شش ماه بر اساس آن شاخص اندازه گیری گردد .

در صورت نیاز به باز نگری و تغییر برنامه بایستی طبق فرایند تغییر برنامه که  این فرایند از طریق ریاست دانشگاه به واحد ها اعلام گردیده است انجام گیرد .

 
 حوزه: مدیریت
 
   
شماره استاندارد:  S2A2
 وجود سازوکار مدون برای اصلاح فرایندهای تصمیم گیری و انجام وظایف موسسه
نشانگرها
 
I1S2A2- مکتوب و روشن بودن فرایندهای تصمیم گیری در سازمان (الزامی)
I2S2A2- وجود کمیته پایش و اصلاح فرایندها در تمامی واحدهای سازمانی تحت پوشش (ترجیحی)
I3S2A2- وجود مستندات قابل ارزیابی از عملکرد کمیته اصلاح فرایندها (ترجیحی)
 

واحدها بایستی برای خود فرایند های پر تکرار رابنویسند .

تشکیل کمیته اصلاح فرایند ها و صدور ابلاغ

تشکیل جلسات و مستند سازی صورت جلسات

موارد فوق مستند سازی شده و برای هر سنجه لینک گردد.

   
   
شماره استاندارد:  S3A2
 روشن و مکتوب بودن وظایف و حدود اختیارات افراد شاغل در موسسه
نشانگرها
 
I1S3A2- روشن و مکتوب بودن شرح وظایف و حدود اختیارات کارکنان در کلیه سطوح مدیریتی (الزامی)
I2S3A2- روشن و مکتوب بودن شرح وظایف و حدود اختیارات افراد حقیقی و حقوقی طرف قرارداد موسسه (ترجیحی)
I3S3A2- مطلع بودن افراد از شرح وظایف محوله، حقوق و حدود اختیارات خود و سایر همکاران (الزامی)
I4S3A2- اعلام عمومی شرح وظایف اصلی کارکنان به نحوی که برای مراجعان قابل رویت باشد (الزامی)
I5S3A2- وجود ساز و کار معین برای تعیین، تجدید نظر، اصلاح و اطلاع رسانی در مورد شرح وظایف (ترجیحی)
 

شرح وظایف کارکنان بایستی توسط نیروی انسانی دانشگاه در اختیار کلیه واحد ها قرار گیرد و سپس در اتاق کارکنان نصب گردیده و تمامی کارکنان از شرح وظایف خود مطلع باشند البته این شرح وظایف بایستی به امضای ریاست دانشگاه ،ریاست واحد و کارمند رسیده باشد
 

   
شماره استاندارد:  S4A2
 اهتمام مدیریت دانشگاه به تدوین شیوه نامه های مناسب برای اجرای نظام مند مقررات و وظایف
نشانگرها
 
I1S4A2- سازگاری آیین نامه های داخلی با مقررات کشوری (الزامی)
I2S4A2- وجود سازوکار مدون برای مشارکت افراد ذیربط در تدوین آیین نامه ها (ترجیحی)
I3S4A2- مکتوب و در دسترس بودن آیین نامه های داخلی و مقررات عمومی در واحدهای ذیربط (الزامی)
I4S4A2- اطلاع رسانی مناسب به افراد ذیربط در مورد آیین نامه های داخلی و مقررات عمومی (الزامی)
I5S4A2- آگاهی مدیران و افراد ذیربط در مورد آیین نامه های داخلی و مقررات عمومی (الزامی)
I6S4A2- جامعیت، صراحت و سازگاری مفاد آیین نامه ها با یکدیگر (الزامی)
 

کلیه واحدها بایستی از ائین نامه ها و مقررات مرتبط آگاهی داشته و اطلاع رسانی مناسب برای واحدها از طریق معاونت پشتیبانی انجام گرفته باشد .

  
 حوزه:منابع و امکانات
 
   
شماره استاندارد:  S6A3
 وجود فضا و امکانات فیزیکی مناسب در دانشکده ها 
نشانگرها
 
I1S6A3- کافی بودن تعداد کلاسها به نسبت دانشجویان و واحدهای درسی ارائه شده (الزامی)
I2S6A3- مناسب بودن فضای کلاسها (به لحاظ اندازه، نور، تهویه، حرارت و برودت، تمیزی، صندلی) (الزامی)
I3S6A3- استفاده بهینه دانشکده از فضاهای آموزشی (ترجیحی)
I4S6A3- کافی بودن تعداد آزمایشگاهها به نسبت دانشجویان و دروس آزمایشگاهی (الزامی)
I5S6A3- مناسب بودن فضای آزمایشگاهها (به لحاظ اندازه، نور، تهویه، حرارت و برودت، تمیزی، صندلی) (الزامی)
I6S6A3- وجود یا دسترسی آسان دانشکده ها به سالن اجتماعات مناسب (با تجهیزات کافی) (ترجیحی)
I7S6A3- استفاده بهینه دانشکده ها از آزمایشگاهها (ترجیحی)
I8S6A-در اختیار بودن فضای دفتری مناسب برای هر کدام از اساتید تمام وقت که از نور کافی و امکانات لازم برخوردار باشد (تلفن، حرارت، برودت، اتصال به شبکه اطلاع رسانی) (ترجیحی)
I9S6A3- قابل دسترس بودن اتاقهای هیئت علمی برای دانشجویان (الزامی)
I10S6A3- کفایت و کیفیت سرویسهای بهداشتی (ترجیحی)
I11S6A3- در دسترس بودن نمازخانه مناسب برای دانشکده (ترجیحی)
I12S6A3- مناسب بودن فضای آموزشی ویژه دوره های تحصیلات تکمیلی (انعطاف پذیری کلاسها برای آموزش گروههای کوچک و آموزش انفرادی) (ترجیحی)
I13S6A3- کافی بودن اتاقهای اختصاص داده شده به دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی (ترجیحی)
I14S6A3- دسترسی آسان به تجهیزات و خدمات رسانه ای در کلاسها (پروژکتور، ویدیو، کامپیوتر، سیستم صوتی  ....) (ترجیحی)
I15S6A3- وجود تابلو اعلانات اختصاصی برای هر گروه آموزشی و مدیریت دانشکده ها (الزامی)
I16S6A3- وجود تابلوهای راهنما در دانشکده ها (الزامی)
I17S6A3- استفاده بهینه از فضای اداری دانشکده (ترجیحی)

 
 
 
   
شماره استاندارد:  S7A3
 رعایت استانداردهای ایمنی در دانشکده ها
نشانگرها
 
I1S7A3- اطلاع مسوول خدمات دانشکده از استانداردهای ایمنی و رعایت استانداردهای ایمنی در فضاهای دانشکده (الزامی)
I2S7A3- اطلاع مسوول آزمایشگاهها از استانداردهای ایمنی و رعایت استانداردهای ایمنی در آزمایشگاهها (الزامی)
I3S7A3- اطلاع مسوول تاسیسات از استانداردهای ایمنی و رعایت استانداردهای ایمنی در تاسیسات (الزامی)
 
  در کلیه استاندارد های بالا بایستی ریاست هر دانشکده نسبت به ارعایت کامل استاندارد ها عمل نموده و در مواردی که نیاز به مشارکت معاونت پشتیبانی و معاونت آموزشی می باشد هماهنگی های لازم انجام گیرد
   
   
شماره استاندارد:  S8A3
 مناسب بودن فضای اختصاص داده شده به دانشجویان جهت فعالیتهای انفرادی، گروهی و فوق برنامه
 
شانگرها
 
I1S8A3- وجود اتاقهایی جهت انجام فعالیتهای فوق برنامه علمی، فرهنگی و اجتماعی (ترجیحی)
I2S8A3- اختصاص قفسه (کمد) قفل دار شخصی به دانشجویان (ترجیحی)
I3S8A3- وجود فضای مکالمه، (استراحتگاه)، و خدمات غذایی برای دانشجویان در درون یا نزدیکی دانشکده (ترجیحی)
 

در این استاندارد نیز هماهنگی های لازم ریاست دانشکده با معاونت دانشجویی فرهنگی انجام پذیر می باشد

 
   
شماره استاندارد:  S9A3
 دسترسی آسان به خدمات تکثیر جهت دانشجویان و هیات علمی 
نشانگرها
 
I1S9A3-  وجود دستگاههای تکثیر مناسب که در طول ساعات اداری ارائه خدمت نماید. (الزامی)
I2S9A3-  رضایت دانشجویان و اعضای هیات علمی از خدمات تکثیر ارائه شده. (ترجیحی)


در این استاندارد لازم است حداقل رضایت سنجی از دانشجویان و کارکنان بصورت سالانه موجود باشد

 
   
شماره استاندارد:  S10A3
 وجود امکانات مناسب برای آموزش مهارتهای عملی به دانشجویان (Skill lab)
نشانگرها
 
I1S10A3- وجود فضای ویژه جهت مشاهده و تمرین مهارتهای عملی (الزامی)
I2S10A3- وجود تجهیزات مناسب و کافی جهت مشاهده و تمرین مهارتهای عملی به تفکیک هر رشته (الزامی)
I3S10A3- وجود برنامة مناسب و مکتوب برای استفاده از امکانات  LabSkill  (الزامی)
I4S10A3- استفاده کافی از امکانات Skill lab برای تقویت آموزش عملی (ترجیحی)
 I5S10A3- مراعات استانداردهای کشوری تدوین شده در حوزه معاونت آموزشی وزارت متبوع (ترجیحی)
I6S10A3- مکتوب بودن اهداف آموزشی و وظایف دانشجویان و فراگیران هر دوره در Skill Lab  (الزامی)
 

در صورت وجود کمبود لازم است هماهنگی ها با معاونت آموزشی انجام گیرد.

  
   
شماره استاندارد:  S11A3
 وجود امکانات و تجهیزات مناسب آزمایشگاهی 
نشانگرها
 
I1S11A3- تناسب تعداد آزمایشگاهها با رشته ها و دوره های تحصیلی و تعداد دانشجویان (الزامی)
I2S11A3- تناسب تجهیزات آزمایشگاهی با اهداف آموزشی و پژوهشی و تعداد دانشجویان (الزامی)
I3S11A3- به روز بودن تجهیزات آزمایشگاهی (ترجیحی)
I4S11A3- وجود کارشناس متخصص برای استفاده و نگهداری تجهیزات (ترجیحی)
I5S11A3- وجود سیستمی برای جایگزینی یا تعمیر تجهیزات (ترجیحی)
I6S11A3- وجود گزارشهایی (مستنداتی) مبنی بر سهولت در استفاده و دسترسی به دستگاهها برای محققین در رشته های مرتبط (ترجیحی)
I7S11A3- وجود شناسنامه تجهیزات (شامل دستورالعمل استفاده، دستورالعمل نگهداری و مشخصات دستگاه) (الزامی)
 
 
   
شماره استاندارد:  S12A3
  وجود تسهیلات مناسب برای نگهداری حیوانات آزمایشگاهی
نشانگرها
 
I1S12A3- وجود فضای مناسب و اختصاصی برای نگهداری و تکثیر حیوانات آزمایشگاهی (ترجیحی)
I2S12A3- مراعات استانداردهای بهداشتی در آزمایشگاه نگهداری حیوانات و تایید آن توسط اداره دامپزشکی محل (ترجیحی)
I3S12A3- وجود کارکنان با تجربه مرتبط برای اداره آزمایشگاه حیوانات (ترجیحی)
I4S12A3- تناسب فضا و امکانات آزمایشگاه حیوانات با نیازهای آموزشی و پژوهشی استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی مرتبط (ترجیحی)
 
 
   
شماره استاندارد:  S13A3
 مناسب بودن امکانات و خدمات کتابخانه دانشکده ها و بیمارستانهای آموزشی تحت پوشش
نشانگرها
 
I1S13A3- تناسب فضای سالنهای مطالعه با تعداد دانشجویان و اعضا هیات علمی (به ازای هر 20 کاربر یک صندلی) (الزامی)
I2S13A3- وجود حد اقل یک جلد از کتابهای مرجع عمومی (فرهنگها ، دائره المعارف..) در موسسه (الزامی)
 I3S13A3- وجود فرآیندی جهت تامین تعداد کافی از کتابهای مرجع تخصصی (رفرنسها و منابع اعلام شده امتحانی) در موسسه (ترجیحی)
I4S13A3- وجود فرآیندی جهت سفارش و تامین مجلات مرجع اعلام شده از طرف هیئت بورد برای رشته های تحصیلات تکمیلی دائر در موسسه به صورت چاپی یا الکترونیک (الزامی)
I5S13A3- دسترسی به منابع سمعی-بصری (CD ، نوارهای صوتی و تصویری...) (ترجیحی)
I6S13A3- وجود حداقل یک نفر کتابداراطلاع رسان در کتابخانه (الزامی)
I7S13A3- وجود حد اقل یک نفر کتابدار بخش مرجع در کتابخانه (ترجیحی)
I8S13A3- وجود امکانات دسترسی به شبکه اینترنت و بانکهای اطلاعاتی و منابع الکترونیک (الزامی)
I9S13A3- وجود فهرست منابع موجود در کتابخانه با پوشش 100%   در محل کتابخانه (سیستم OPAC :" Online Public Access Catalogue) (الزامی)
I10S13A3- امکان دسترسی آسان به OPAC   از طریق شبکه اینترنت (ترجیحی)
I11S13A3- وجود سیستم تامین مدرک (ترجیحی)
I12S13A3- ارائه خدمات پرینت و کپی در محل کتابخانه ها (ترجیحی)
I13S13A3- ارائه خدمات کتابخانه به طور مرتب و حد اقل 12 ساعت در روز (ترجیحی)
 I14S13A3- وجود سیستمی برای ارائه خدمات کتابداری و اطلاع رسانی به فارغ التحصیلان (مشمولین آموزش مداوم)  (ترجیحی)
I15S13A3- وجود برنامه کوتاه مدت و بلند مدت برای نگهداری و ارتقا خدمات کتابخانه ای و اطلاع رسانی (ترجیحی)
I16S13A3- وجود صفحه خانه (home page ) برای کتابخانه در پایگاه اطلاعاتی موسسه که حد اقل هر 10 روز یکبار
روز آمد شود  (ترجیحی)
I17S13A3- جذب 100%  اعتبارات تخصیص یافته  برای تامین منابع چاپی و الکترونیکی در 5 سال گذشته (ترجیحی)
 I18S13A3- به روز بودن منابع  کتابخانه (اعم از چاپی و الکترونیکی) (الزامی)
I19S13A3-  روند رو به رشد  رضایت اعضا هیئت علمی  و دانشجویان از خدمات کتابخانه ای و سیستم اطلاع رسانی (ترجیحی)

 
  
 
   
شماره استاندارد:  S14A3
 مناسب بودن امکا نات و خدمات سیستم اطلاع رسانی
نشانگرها
 
-I1S14A3 وجود وب سایت  برای موسسه  با مراعات استانداردهای تهیه وب سایت آکادمیک  (الزامی)
I2S14A3- قابل دسترس بودن اطلاعات مربوط به فعالیتهای علمی و خدمات موسسه و اعضا هیات علمی از طریق شبکه اطلاع رسانی موسسه (الزامی)
I3S14A3- ارائه اطلاعات تماس ( آدرس ، شماره تلفن و Email ) اعضای هیات علمی و مسوولین موسسه  در پایگاه اینترنتی موسسه (الزامی)
 I4S14A3 I5S14A3- ارائه خدمات  e-mail  با domain  موسسه به  اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی (الزامی)
I5S14A3- وجود امکاناتی در شبکه اطلاع رسانی دانشگاه جهت دسترسی به بانکهای اطلاعاتی معتبر در رشته مربوطه (الزامی)
 
 در صورت وجود کمبود لازم است هماهنگی ها با معاونت آموزشی انجام گیرد.
     
حوزه: آموزش دانشجو

 
   
شماره استاندارد:  S1A8
مشخص بودن برنامه های درسی
نشانگرها
 
I1S1A8- موجود  بودن برنامه های درسی رشته های  مختلف به شکل مکتوب (الزامی) 
I2S1A8- در دسترس بودن برنامه های درسی هر رشته برای اساتید و دانشجویان (الزامی) 
I3S1A8- معرفی برنامه درسی هر رشته به صورت مکتوب به دانشجویان در آغاز دوره تحصیل  . (الزامی) 
I4S1A8- معرفی مکتوب هر درس در آغاز آن به دانشجویان (شامل سر فصل، وظایف دانشجو، نحوه ارزشیابی دانشجو و منابع) درقالب فرم یکسان در سطح موسسه (الزامی) 
I5S1A8- قابل دسترس بودن برنامه های درسی و فرمهای معرفی درس (سیلابس) از Home Page هر دانشکده (الزامی)   
 
تمام موارد فوق بایستی توسطEDO اجرا و در سایت دانشکده ها موجود باشد
 
   
شماره استاندارد:  S2A8
 پشتیبانی از شیوه های فعال و مناسب تدریس       
نشانگرها
 
I1S2A8- ارائه منظم کارگاههای روش تدریس در موسسه (الزامی) 
I2S2A8- رضایت اعضای هیات علمی از مناسب بودن و کاربردی بودن کارگاههای روش تدریس (ترجیحی) 
I3S2A8- وجود و اجرای آیین نامه های تشویقی در موسسه برای مدرسینی که از شیوه های فعال و نوین تدریس استفاده می کنند (ترجیحی)   
I4S2A8- وجود دفتر توسعه آموزش در دانشکده هایی که بیش ار 50 نفر هیات علمی دارند (الزامی)
I5S2A8- وجود سیستم مناسب نظارت بر بکارگیری روشهای نوین تدریس و تعیین روند بهره گیری مدرسین از شیوه های جدید (ترجیحی) 
I6S2A8- روند رو به رشد استفاده اعضای هیات علمی از روشهای فعال و نوین تدریس در 5 سال گذشته (ترجیحی) 
I7S2A8- وجود برنامه و سیستم مشخص برای توسعه بهره گیری از امکانات شبکه رایانه ای در جهت بهبود آموزش و پژوهش (ترجیحی) 
I8S2A8- روند رو به رشد تهیه و استفاده از رسانه های کمک آموزشی روزآمد (ترجیحی)
I9S2A8- وجود سیستم مورد توافق در بین گروههای آموزشی برای مشاهده و نقدتدریس همکاران در هر گروه (ترجیحی) 
 
تمام موارد فوق بایستی توسطEDO اجرا و در سایت دانشکده ها موجود باشد
   
شماره استاندارد:  S3A8
 ارزشیابی منظم برنامه های درسی       
نشانگرها
 
I1S3A8- وجود برنامه مشخصی جهت همکاری مراکز توسعه آموزش پزشکی با گروههای آموزشی برای تهیه ابزارها و بکارگیری شیوه های مناسب ارزشیابی برنامه درسی گروهها در فواصل زمانی معین (ترجیحی) 
I2S3A8-  تهیه  و ثبت گزارشهای ارزشیابی ادواری برنامه های گروههای آموزشی (الزامی)
I3S3A8- مشارکت فعال اکثریت  اعضای هیات علمی هر گروه آموزشی در ارزشیابی برنامه آموزشی گروه (ترجیحی)
I4S3A8- وجود برنامه مشخص جهت همکاری مراکز توسعه آموزش پزشکی با مدرسین، گروههای آموزشی و یا کمیته برنامه ریزی درسی دانشکده برای تهیه فرمهای ارزشیابی درس (Course Evaluation)  و اجرای ارزشیابی درس به صورت سالیانه  (ترجیحی) 
I5S3A8- وجود پرونده برای هر درس (حاوی سوابق مربوط به درس به تفکیک: سرفصل، مدرس، نحوه ارزشیابی درس و نتایج آن) در موسسه (ترجیحی) 
I6S3A8- روند رو به رشد استفاده از نتایج ارزشیابی برنامه ها و ارزشیابی دروس برای انجام اصلاحات آموزشی (ترجیحی) 

 
 
تمام موارد فوق بایستی توسطEDO اجرا و در سایت دانشکده ها موجود باشد
 
   
شماره استاندارد:  S4A8
 وجود سیستم کارآمد و پاسخگو در ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانشجویان در دروس نظری
نشانگرها
 
I1S4A8- وجود کمیته نظارت بر برگزاری آزمونها توام با شیوه نامه مشخص در هر دانشکده (ترجیحی) 
I2S4A8- مشخص بودن فرآیند رسیدگی و پاسخگویی به اعتراضات دانشجویان (الزامی)
I3S4A8- وجود سیستمی برای تحلیل و پایش نتایج آزمونها (ترجیحی) 
I4S4A8-  روند رو به رشد استفاده از نتایج تحلیل آزمونها برای انجام اصلاحات (ترجیحی) 
I5S4A8- اعلام نتایج آزمونها به دانشجویان به صورت محرمانه یا بدون نام (ترجیحی) 
I6S4A8- مشارکت  نمایندگان دانشجویان در تهیه تقویم امتحانات.. (ترجیحی) 
 
  تمام موارد فوق بایستی توسطEDO اجرا و در سایت دانشکده ها موجود باشد
 
   
شماره استاندارد:  S5A8
 وجود سیستم کارآمد و پاسخگو در ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانشجویان در دروس عملی و بالینی           
نشانگرها
 
I1S5A8- شرکت  اکثریت  اعضای هیات علمی بالینی  در کارگاههای ارزیابی عملی و بالینی دانشجو (الزامی)
I2S5A8- مشخص بودن نحوه اجرا و نمره گذاری آزمونهای بالینی و عملی و اعلام آن به دانشجویان (نحوه نمره گذاری - چک لیستها ....) (الزامی) 
I3S5A8- وجود کمیته نظارت بر برگزاری آزمونهای بالینی و عملی  با شیوه نامه مشخص در هر دانشکده یا بیمارستان آموزشی (ترجیحی) 
I4S5A8- مشخص بودن فرآیند رسیدگی و پاسخگویی به اعتراضات دانشجویان در آزمونهای عملی و بالینی (ترجیحی) 
I5S5A8- روند رو به رشد  استفاده از روشهای علمی مناسب برای ارزیابی عملی و بالینی دانشجویان (ترجیحی) 
I6S5A8- وجود سیستمی برای تحلیل و پایش نتایج آزمونهای عملی و بالینی به منظور بررسی اصلاحات لازم در برنامه (ترجیحی) 
I7S5A8- روند رو به رشد استفاده از نتایج تحلیل آزمونهای عملی و بالینی برای انجام اصلاحات آموزشی (ترجیحی) 
I8S5A8- یکسان بودن شیوه های ارزیابی بالینی و عملی دانشجویان در بخشهای مشابه از مراکز مختلف (ترجیحی) 
I9S5A8- اعلام محرمانه  و یا بدون نام نتایج آزمونهای عملی و بالینی به دانشجویان (ترجیحی) 
 
تمام موارد فوق بایستی توسطEDO اجرا و در سایت دانشکده ها موجود باشد
 
   
شماره استاندارد:  S6A8
ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی تحصیلی به دانشجویان          
نشانگرها
 
I1S6A8- وجود سیستم پایش پیشرفت تحصیلی دانشجویان (الزامی) 
I2S6A8- وجود سیستم خدمات مشاوره و راهنمایی تحصیلی برای کلیه دانشجویان متقاضی  و دانشجویان دارای افت تحصیلی (الزامی) 
I3S6A8- تعیین  استاد مشاور با شرح وظایف مشخص برای کلیه  دانشجویان (الزامی) 
I4S6A8- مشخص بودن فرایند همکاری و ارتباط استادان مشاور با سیستم های آموزشی دانشکده و دانشگاه و مراکز ارائه خدمات تخصصی مشاوره و راهنمایی (الزامی) 
 I5S6A8- ارائه منظم دوره های آموزشی ضروری برای استادان مشاور به صورت حضوری و غیر حضوری (ترجیحی) 
I6S6A8- رضایت اکثریت استادان مشاور از میزان حمایت موسسه از مسوولیت راهنمایی دانشجویان (ترجیحی) 
I7S6A8- ارزشیابی ادواری از میزان رضایت دانشجویان از خدمات مشاوره و راهنمایی تحصیلی (ترجیحی) 
I8S6A8- استفاده از نتایج ارزشیابیها برای اصلاح خدمات مشاوره و راهنمایی تحصیلی (ترجیحی)
 
 
   
شماره استاندارد:  S7A8
 توجه ویژه به حل مشکلات آموزشی موسسه از طریق تحقیقات                   
نشانگرها
 
I1S7A8- روند رو به رشد میزان دوره های آموزشی مرتبط باتحقیقات آموزشی  برای  اعضای هیات علمی، کارشناسان، ودانشجویان علاقمند در  5 سال گذشته (ترجیحی) 
I2S7A8- وجود گروههای کارشناسی در دانشگاه و یا‌ در درون دانشکده ها برای ارائه خدمات مشاوره ای و کارشناسی طرحهای پژوهشی مرتبط با آموزش (ترجیحی) 
I3S7A8-  تعیین و اعلام اولویتهای دانشگاه در زمینه تحقیقات آموزشی (ترجیحی) 
I4S7A8-.استفاده از نتایج تحقیقات آموزشی برای تصمیم گیریهای آموزشی دانشگاه   (ترجیحی) 
 
تمام موارد فوق بایستی توسطEDO اجرا و در سایت دانشکده ها موجود باشد
  
   
شماره استاندارد:  S8A8
 مناسب بودن ارائه خدمات آموزشی
 
شانگرها
 
I1S8A8- مشخص بودن و اعلام عمومی آئین نامه  ها و فرآیندهای ثبت نام، حذف و اضافه، حضور و غیاب دانشجویان (الزامی) 
I2S8A8- مشخص بودن و اعلام عمومی آئین نامه ها و  فرآیندهای اعلام نمرات، اصلاح نمره و صدور کارنامه دانشجویان (الزامی) 
I3S8A8- مشخص بودن و اعلام عمومی آئین نامه ها و فرآیند فارغ التحصیلی دانشجویان (الزامی) 
I4S8A8-. مشخص بودن و اعلام عمومی فرآیندها و آیین نامه های پذیرش و اعزام دانشجویان میهمان و انتقالی (الزامی) 
I5S8A8- مشخص بودن و اعلام عمومی فرآیند رسیدگی و پاسخ به درخواستهای  دانشجویان( از قبیل مرخصی تحصیلی، انتقال ، حذف ترم ، ....). (الزامی) 
I6S8A8-. روند رو به رشد رضایت دانشجویان و استادان از خدمات آموزشی دانشگاه در پنج سال اخیر (ترجیحی) 
I7S8A8- محرمانه ماندن اطلاعات مربوط به دانشجویان. (الزامی) 
 
                 تمام موارد فوق بایستی توسطEDO اجرا و در سایت دانشکده ها موجود باشد
                
حوزه هیئت علمی
                        
   
شماره استاندارد:  S3A5
 وجود سیستم مناسب برای ارزشیابی و ارتقای اعضاء هیات علمی
نشانگرها
 
I1S3A5- انجام ارزشیابی سالیانه هیئت علمی بر اساس شاخصهای معین و فرایند مشخص توسط فراگیران و مسئولان با توجه به وظایف تعیین شده (الزامی)
I2S3A5- ارائه بازخورد مناسب در مورد نتایج ارزشیابی به اساتید (الزامی)
I3S3A5- وجود مدارک مبنی بر بکارگیری نتایج ارزشیابی در تصمیم گیریهای مدیریتی (ارتقا، عزل و نصب و ...) (الزامی)
I4S3A5- جلب مشارکت اساتید، مسوولان و فراگیران برای بهبود مستمر فرآیند ارزشیابی استاد (الزامی)
I5S3A5- وجود و اجرای برنامه مشخص برای پیشگیری از رکود اعضا هیئت علمی (الزامی)
I6S3A5- اطلاع رسانی مناسب به اعضا هیئت علمی در مورد مقررات و فرآیندهای ارزشیابی، ارتقا (الزامی)
I7S3A5- وجود مدارکی در مورد منظم بودن تشکیل جلسات هیئت ممیزه و کمیته های کارشناسی (در صورت وجود هیئت ممیزه در موسسه) (الزامی)
                         

شماره استاندارد:
  S3A5-وجود سیستم مناسب برای ارزشیابی و ارتقای اعضاء هیات علمی

 
 موارد فوق بایستی توسطEDO دانشکده انجام گیرد  
 
 I1S3A5- انجام ارزشیابی سالیانه هیئت علمی بر اساس شاخصهای معین و فرایند مشخص توسط فراگیران و مسئولان با توجه به وظایف تعیین شده (الزامی)
I2S3A5- ارائه بازخورد مناسب در مورد نتایج ارزشیابی به اساتید (الزامی)


 

 

شماره استاندارد:  S4A5

 وجود سیستم اطلاعات مناسب در مورد اعضاء هیات علمی

نشانگرها

I1S4A5- در دسترس و روزآمد بودن شناسنامه علمی (CV) اعضا هیئت علمی دانشگاه (ترجیحی)
I2S4A5- امکان دریافت گزارش های روزآمد از فعالیتهای آموزشی و پژوهشی و خدماتی هیئت علمی (ترجیحی)
I3S4A5- وجود ارتباط پویا بین سیستم اطلاعات هیئت علمی با سایر سیستمهای اطلاعاتی موسسه (ترجیحی)

 

I3S3A5- وجود مدارک مبنی بر بکارگیری نتایج ارزشیابی در تصمیم گیریهای مدیریتی (ارتقا، عزل و نصب و ...) (الزامی)

I4S3A5- جلب مشارکت اساتید، مستمر) تمام موارد فوق بایستی توسط EDO  انجام و در سایت دانشگاه به روز باشد
 
ستی توسطEDO اجرا و در سایت دانشکده ها موجود باشد
I5S3A5- وجود و اجرای برنامه مشخص برای پیشگیری از رکود اعضا هیئت علمی (الزامی)
I6S3A5- اطلاع رسانی مناسب به اعضا هیئت علمی در مورد مقررات و فرآیندهای ارزشیابی، ارتقا (الزامی)

 

 

شماره استاندارد:  S6A5

 مشخص بودن برنامه فعالیت اعضاء هیات علمی

نشانگرها

I1S6 I1S6A5- مشخص بودن و اعلام عمومی برنامه کار هفتگی اعضای هیات علمی (الزامی)
I2S6A5- وجود سیستم نظارت بر اجرای برنامه اعلام شده اعضای هیات علمی (الزامی)
I3S6A5- تناسب و انطباق حجم کار آموزشی-پژوهشی و اجرایی اعضای هیات علمی با آیین نامه های موجود (الزامی)
I4S6A5- مشخص بودن ساعات مشاوره با دانشجویان در برنامه کاری اعضای هیات علمی و اعلام به دانشجویان (الزامی)

 

 I7S3A5- وجود مدارکی در مورد منظم بودن تشکیل جلسات هیئت ممیزه و کمیته های کارشناسی (در صورت وجود هیئت ممیزه در موسسه) (الزامی)
 
موارد فوق بایستی توسطEDO دانشکده انجام گیرد  
 

 

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم:

بازنشانی تنظیمات: