نتایج خودارزیابی دانشکده داروسازی بر اساس استانداردهای اعتباربخشی موسسه ای
حوزه آموزش دانشجو

 
   
شماره استاندارد:  S1A8
مشخص بودن برنامه های درسی
نشانگرها
 
I1S1A8- موجود  بودن برنامه های درسی رشته های  مختلف به شکل مکتوب (الزامی) 
I2S1A8- در دسترس بودن برنامه های درسی هر رشته برای اساتید و دانشجویان (الزامی) 
I3S1A8- معرفی برنامه درسی هر رشته به صورت مکتوب به دانشجویان در آغاز دوره تحصیل  . (الزامی) 
I4S1A8- معرفی مکتوب هر درس در آغاز آن به دانشجویان (شامل سر فصل، وظایف دانشجو، نحوه ارزشیابی دانشجو و منابع) درقالب فرم یکسان در سطح موسسه (الزامی) 
I5S1A8- قابل دسترس بودن برنامه های درسی و فرمهای معرفی درس (سیلابس) از Home Page هر دانشکده (الزامی)   
 
 
   
شماره استاندارد:  S2A8
 پشتیبانی از شیوه های فعال و مناسب تدریس       
نشانگرها
 
I1S2A8- ارائه منظم کارگاههای روش تدریس در موسسه (الزامی) 
I2S2A8- رضایت اعضای هیات علمی از مناسب بودن و کاربردی بودن کارگاههای روش تدریس (ترجیحی) 
I3S2A8- وجود و اجرای آیین نامه های تشویقی در موسسه برای مدرسینی که از شیوه های فعال و نوین تدریس استفاده می کنند (ترجیحی)   
I4S2A8- وجود دفتر توسعه آموزش در دانشکده هایی که بیش ار 50 نفر هیات علمی دارند (الزامی)
I5S2A8- وجود سیستم مناسب نظارت بر بکارگیری روشهای نوین تدریس و تعیین روند بهره گیری مدرسین از شیوه های جدید (ترجیحی) 
I6S2A8- روند رو به رشد استفاده اعضای هیات علمی از روشهای فعال و نوین تدریس در 5 سال گذشته (ترجیحی) 
I7S2A8- وجود برنامه و سیستم مشخص برای توسعه بهره گیری از امکانات شبکه رایانه ای در جهت بهبود آموزش و پژوهش (ترجیحی) 
I8S2A8- روند رو به رشد تهیه و استفاده از رسانه های کمک آموزشی روزآمد (ترجیحی)
I9S2A8- وجود سیستم مورد توافق در بین گروههای آموزشی برای مشاهده و نقدتدریس همکاران در هر گروه (ترجیحی) 
   
شماره استاندارد:  S3A8
 ارزشیابی منظم برنامه های درسی       
نشانگرها
 
I1S3A8- وجود برنامه مشخصی جهت همکاری مراکز توسعه آموزش پزشکی با گروههای آموزشی برای تهیه ابزارها و بکارگیری شیوه های مناسب ارزشیابی برنامه درسی گروهها در فواصل زمانی معین (ترجیحی) 
I2S3A8-  تهیه  و ثبت گزارشهای ارزشیابی ادواری برنامه های گروههای آموزشی (الزامی)
I3S3A8- مشارکت فعال اکثریت  اعضای هیات علمی هر گروه آموزشی در ارزشیابی برنامه آموزشی گروه (ترجیحی)
I4S3A8- وجود برنامه مشخص جهت همکاری مراکز توسعه آموزش پزشکی با مدرسین، گروههای آموزشی و یا کمیته برنامه ریزی درسی دانشکده برای تهیه فرمهای ارزشیابی درس (Course Evaluation)  و اجرای ارزشیابی درس به صورت سالیانه  (ترجیحی) 
I5S3A8- وجود پرونده برای هر درس (حاوی سوابق مربوط به درس به تفکیک: سرفصل، مدرس، نحوه ارزشیابی درس و نتایج آن) در موسسه (ترجیحی) 
I6S3A8- روند رو به رشد استفاده از نتایج ارزشیابی برنامه ها و ارزشیابی دروس برای انجام اصلاحات آموزشی (ترجیحی) 

 
 
   
شماره استاندارد:  S4A8
 وجود سیستم کارآمد و پاسخگو در ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانشجویان در دروس نظری
نشانگرها
 
I1S4A8- وجود کمیته نظارت بر برگزاری آزمونها توام با شیوه نامه مشخص در هر دانشکده (ترجیحی) 
I2S4A8- مشخص بودن فرآیند رسیدگی و پاسخگویی به اعتراضات دانشجویان (الزامی)
I3S4A8- وجود سیستمی برای تحلیل و پایش نتایج آزمونها (ترجیحی) 
I4S4A8-  روند رو به رشد استفاده از نتایج تحلیل آزمونها برای انجام اصلاحات (ترجیحی) 
I5S4A8- اعلام نتایج آزمونها به دانشجویان به صورت محرمانه یا بدون نام (ترجیحی) 
I6S4A8- مشارکت  نمایندگان دانشجویان در تهیه تقویم امتحانات.. (ترجیحی) 
 
   
شماره استاندارد:  S5A8
 وجود سیستم کارآمد و پاسخگو در ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانشجویان در دروس عملی و بالینی           
نشانگرها
 
I1S5A8- شرکت  اکثریت  اعضای هیات علمی بالینی  در کارگاههای ارزیابی عملی و بالینی دانشجو (الزامی)
I2S5A8- مشخص بودن نحوه اجرا و نمره گذاری آزمونهای بالینی و عملی و اعلام آن به دانشجویان (نحوه نمره گذاری - چک لیستها ....) (الزامی) 
I3S5A8- وجود کمیته نظارت بر برگزاری آزمونهای بالینی و عملی  با شیوه نامه مشخص در هر دانشکده یا بیمارستان آموزشی (ترجیحی) 
I4S5A8- مشخص بودن فرآیند رسیدگی و پاسخگویی به اعتراضات دانشجویان در آزمونهای عملی و بالینی (ترجیحی) 
I5S5A8- روند رو به رشد  استفاده از روشهای علمی مناسب برای ارزیابی عملی و بالینی دانشجویان (ترجیحی) 
I6S5A8- وجود سیستمی برای تحلیل و پایش نتایج آزمونهای عملی و بالینی به منظور بررسی اصلاحات لازم در برنامه (ترجیحی) 
I7S5A8- روند رو به رشد استفاده از نتایج تحلیل آزمونهای عملی و بالینی برای انجام اصلاحات آموزشی (ترجیحی) 
I8S5A8- یکسان بودن شیوه های ارزیابی بالینی و عملی دانشجویان در بخشهای مشابه از مراکز مختلف (ترجیحی) 
I9S5A8- اعلام محرمانه  و یا بدون نام نتایج آزمونهای عملی و بالینی به دانشجویان (ترجیحی) 
 
   
شماره استاندارد:  S7A8
 توجه ویژه به حل مشکلات آموزشی موسسه از طریق تحقیقات                   
نشانگرها
 
I1S7A8- روند رو به رشد میزان دوره های آموزشی مرتبط باتحقیقات آموزشی  برای  اعضای هیات علمی، کارشناسان، ودانشجویان علاقمند در  5 سال گذشته (ترجیحی) 
I2S7A8- وجود گروههای کارشناسی در دانشگاه و یا‌ در درون دانشکده ها برای ارائه خدمات مشاوره ای و کارشناسی طرحهای پژوهشی مرتبط با آموزش (ترجیحی) 
I3S7A8-  تعیین و اعلام اولویتهای دانشگاه در زمینه تحقیقات آموزشی (ترجیحی) 
I4S7A8-.استفاده از نتایج تحقیقات آموزشی برای تصمیم گیریهای آموزشی دانشگاه   (ترجیحی) 
 

 

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم:

بازنشانی تنظیمات: